home interim management projectmanagement training & opleiding cases

CASES INTERIM MANAGEMENT

Om u een indruk te geven van onze werkzaamheden, vindt u hier een overzicht van interim projecten die door Partners in Hospitality zijn uitgevoerd.

DierenPark Amersfoort (2012-2013)
Hospitality Manager

Verantwoordelijk voor de vier commerciele afdelingen, te weten de entree, de bezoekersservice, de winkels en de horeca (publiekscatering en evenementencatering). Het ontwikkelen van nieuwe retail- en horeca-outlets. Binnen deze afdelingen verantwoordelijk voor het opstellen van het te voeren beleid, het waarborgen van het kwaliteits- en serviceniveau en de bijbehorende financiŽle resultaten.


Sport & Party Centrum de Kegel, Aalsmeer (2012)
Project Manager


Het reorganiseren en standaardiseren van de verschillende bedrijfsprocessen. Daarnaast het concept bowlen 2.0 ontwikkelen.


BrabantZorg, Veghel (6 mnd in 2010-2011)
Teammanager Horeca & Facilitair


Operationeel verantwoordelijk voor het team H&F. Waarbij een aantal deelprojecten gerealiseerd diende te worden. Het ging hierbij om het insourcen van schoonmaak, het project maaltijdverstrekking aan derden en het project 24-uurs-voeding.


Science center NEMO, Amsterdam (2009-2010)
Interim Horeca Manager


Verantwoordelijk voor de positionering van de horeca. Door middel van het professionaliseren en standaardiseren van de werkprocessen is het doel om de service en het kwaliteitniveau te optimaliseren en het financiŽle rendement te verbeteren. Daarnaast verantwoordelijk voor de ontwikkeling, de bouwbegeleiding en de implementatie van de nieuwe horeca-outlet aan de kade.


Eden Hotel Group (2008-2009)
Food & Beverage Director


Ondersteunen en adviseren van de F&B-afdelingen van de 17 hotels, de inkoop voor deze hotels en verantwoordelijk voor alle franchise outlets binnen de 17 hotels, o.a. Brasserie FLO en Simply Bread.


Eden Hotel Group (3 mnd in 2007)
General Manager


Eden Dish Hotel, Eden Hotel de Broeierd in Enschede en Eden Star Hotel in Hengelo. Adviseren over de mogelijkheden voor de drie Twente hotels (in- en extern). Tevens eindverantwoordelijk voor de drie hotels.


Provincie Overijssel (4 mnd in 2006 en 2007)
Interim Manager


Operationeel verantwoordelijk voor het team Horeca en Services binnen de facilitaire dienstverlening van het provinciehuis te Zwolle. Het project is onder te verdelen in drie deelgebieden: een cultuuromslag binnen het team realiseren, het professionaliseren van de afdeling en het aanbesteden van de directe kosten binnen Horeca en Services.


Nederlands Openluchtmuseum, Arnhem (2x6 mnd in 2005 en 2006)
Interim Project Manager


Verantwoordelijk voor de positionering en het verbeteren van de exploitatie van de horeca (jaaromzet 2,5 mln.) voor het museum. Zorgen voor een duidelijke taakverdeling, begeleiding en coaching van de (80) medewerkers. Tevens lid managementteam. Daarnaast verantwoordelijk voor de commerciŽle activiteiten binnen het museum.


Boenk & de Groot, Den Haag (6 mnd in 2004 en 2005)
Interim projectmanager


Betrokken als externe adviseur bij deze partycateraar (jaaromzet 2,5 mln.), waarbij de nadruk lag op standaardisatie en het structureren van het bedrijfsproces. Door middel van trainingen en coaching on the job werden de doelstellingen gerealiseerd.


Madurodam, Den Haag (2 mnd in 2004)
Interim F&B Manager


Verantwoordelijk voor de F&B afdeling (jaaromzet 3,0 mln.) ten tijde van een managementwisseling binnen de organisatie. Zorgen voor een duidelijke taakverdeling, begeleiding en coachen van de (30) medewerkers.


Astrid Park Plaza, Antwerpen (3 mnd in 2003)
Interim Project Manager


Het bedenken, ontwikkelen en implementeren van een nieuw horecaconcept voor het Aquatopia. Uitgangspunten waren dat het concept geschikt moest zijn voor zowel publiekscatering als partycatering.


Vijverborgh Adviesgroep, Breda (1 mnd in 2003)
Interim Project Manager


De operationele implementatie begeleiden van een nieuw horecaconcept binnen een supermarkt.


Diergaarde Blijdorp, Rotterdam (5 mnd verdeeld over 2002, 2003, 2004)
Interim Publiek Service Manager


Verantwoordelijk voor 4 afdelingen: entree, bezoekersservice, winkels en de horeca (publiekscatering en evenementencatering). Totale jaaromzet 20 mln. Direct leiding geven aan 75 medewerkers en indirect aan 100 uitzendkrachten. Bewaken van het kwaliteits- en serviceniveau binnen de 4 afdelingen. CoŲrdinator van de aanbesteding voor het contract met een uitzendbureau, betreft 100.000 uitzenduren op jaarbasis.


Golden Tulip Maastricht (nu NH Maastricht) (3 mnd in 2001)
Interim F&B Manager


Structureren van de F&B afdeling en rust brengen binnen de organisatie door het opzetten van een duidelijke taakverdeling, plus begeleiden en coachen van de (50) medewerkers.


SMAA Catering, Amsterdam (6 mnd verdeeld over 2000 & 2001)
Interim Operations Manager


Aansturen van zes cateringlocaties gevestigd in de verschillende gebouwen van de Universiteit van Amsterdam. Begeleiden van de cateringmanagers in het efficiŽnt en kostenbewust runnen van hun locatie. Standaardiseren van de verschillende locaties waardoor een flexibele inzet van de (40) medewerkers en kostenbesparing gerealiseerd kan worden.

Ľ Keer terug naar de pagina 'cases'


De Waard, Partners in hospitality
Prins Frederik Hendriklaan 11
1411 EZ NAARDEN
Tel 06-2703 7173
Email info@partnersinhospitality.nl
KvK 34134412 | BTW NL143109790.B01
IBAN NL15INGB0682437042